Podvozek IF14-II byl vytvořen z původního IF14, ale náš designér i týmoví jezdci si uvědomili, že jde téměř o zcela novou platformu.
Design koncept:
- Vytvořit excelentní odezvu řízení a trakci pro jezdce všech úrovní.
- Zlepšit stabilitu a snížit úpadek časů na kolo během druhé poloviny závodů.
- Zvýšit výkonnost v zatáčkách pomocí zlepšeného vyvážení předních a zadních ramen zavěšení.
- HLINÍKOVÉ SPOJOVAČKY : Všechny spojovačky jsou vyrobeny z tvrdého hliníku (duralumin) s červeným eloxováním. Vysoká pevnost a nízká váha v jednom, pomáhá držet těhlice a maximalizuje přilnavost pneumatik.
- VYSOCE KVALITNÍ KULIČKOVÁ LOŽISKA: V celém podvozku jsou použita vysoce přesná kuličková ložiska. Pro IF14-2 je požita verze mazaná olejem, což dále snižuje odpor.
- VYSOCE PŘESNÉ A ODOLNÉ 4.9MM OCELOVÉ ČEPY: V celém podvozku IF14-2 jsou použity odolné a vysoce přesné 4.9mm kulové čepy z tvrzené oceli s extra hladkým povrchem. Dostupné jsou i volitelné titanové čepy, které nabízejí snížení váhy cca o 8 gramů.
- VYSOCE PŘESNÉ A LEHKÉ DVOUKLOUBOVÉ CVD POLOOSY: IF14-2 standardně nabízí vpředu dvoukloubové CVD poloosy pro výrazné omezení vibrací. Vzadu je vybaven lehkými hliníkovými poloosami.
- NOVĚ NAVRŽENÝ DVOUŘEMÍNKOVÝ POHON: Pro optimalizaci rozložení váhy a délky předního a zadního řemínku jsme otestovali všechny dostupné pozice motoru a spuru. Na základě testování a zpětné vazby, shromážděné našimi testovacími jezdci, jsme posunuli kolo spuru dopředu před motor, se zachováním původní pozice motoru z IF-14. Toto rozložení poskytlo nejlepší cit v řízení pod plynem i mimo něj a dovoluje autu udržovat konstantní tempo v průběhu celého závodu.
- NOVĚ NAVRŽENÁ SPOJKA ŘÍZENÍ S NASTAVENÍM ACKERMANNU: Z modelu IF14 byl přenesen prověřený dvouosový systém řízení, ale nyní navíc přináší spojku s nastavením Ackermannu. Použitím těchto vyměnitelných spojek je nyní možné rychle nastavit charakteristiku řízení podle aktuálních podmínek na trati.
- NOVĚ NAVRŽENÁ KARBONOVÁ PLATA PODVOZKU: Flexe podvozku je kritickým faktorem, ovlivňujícím charakteristiku řízení elektrických cestovních vozů a layout podvozku IF14-2 byl kompletně přepracován na základě dat, shromážděných z původního podvozku IF14. Tento nový design také bere v úvahu pozici a počet šroubů, použitých ke spojení přepážek a držáku motoru. Spolu s novým horním platem a můstkem nastavení flexe, může být celková flexe podvozku nastavena tak aby dokonale odpovídala všem typům tratí.
- NOVĚ NAVRŽENÉ DRŽÁKY SPODNÍCH RAMEN A ZAVĚŠENÍ:Držáky spodních ramen následují "oddělený" styl, inspirovaný IF14, ale nyní jsou odlehčené a upevněné přímo k fixnímu bloku zavěšení na podvozku. Mezi držáky a blokem zavěšení mohou být umístěny speciální podložky pro precizní nastavení geometrie.
- NOVĚ NAVRŽENÁ SPODNÍ PŘEPÁŽKA A DRŽÁK ZAVĚŠENÍ: Držáky zavěšení jsou nyní oddělené od spodních přepážek a upevněny přímo k platu podvozku. To zvýšilo tuhost kolem přední a zadní přepážky pro přímější pocit z řízení.
- NOVĚ NAVRŽENÝ NASTAVITELNÝ DRŽÁK HORNÍCH SPOJEK: Nový horní držák spojek je nyní oddělený od horní přepážky. To dovoluje jemné nastavení jeho pozice pomocí podložek, umožňující ještě širší rozsah a vyšší jemnost nastavení geometrie.
- NOVĚ NAVRŽENÝ MŮSTEK PRO NASTAVENÍ FLEXE HORNÍHO PLATA: Flexe podvozku a její kontrola jsou klíčovými prvky, ovlivňujícími výkonnost auta na trati a proto jsme pro IF14-2 vyvinuli nový můstek pro nastavení flexe horního plata, který umožňuje nastavení flexe podvozku v zadní části auta. Flexe podvozku může být nastavena ve třech různých úrovních, pomocí výměny, nebo vyjmutí nastavitelného můstku. Díky tomu jste schopni dokonale vyvážit flexi podvozku a tuhost náklonu.
- NOVĚ NAVRŽENÁ KARBONOVÁ ZADNÍ VÝZTUHA: Dalším dílem, dodávajícím širší možnost nastavení flexe zadní části podvozku, je karbonová zadní výztuha. Charakteristika flexe spodního plata podvozku v zadní části, může být nastavena pro vyvážení mezi trakcí a řízením.
- NOVĚ NAVRŽENÁ LEHKÁ PŘEDNÍ PEVNÁ OSA: Nově navržená přední pevná osa je nyní vyrobená z lehkého plastu, s vyměnitelnými miskami. Její odolnost a lehkost pomáhá zlepšit odezvu plynu a ovladatelnost. Mohou být použity i volitelné hliníkové misky pro další redukci hmotnosti.
- NOVĚ NAVRŽENÁ STŘEDOVÁ OSA A DRŽÁK KOLA SPURU: Nově navržené plastové středové kolo je větší (21T), nabízí lepší účinnost náhonu a minimalizuje přeskakování řemínku. Osa hřídele, uchycená k držáku motoru na konzole, má 3 kuličková ložiska a přispívá ke zvýšení pevnosti uložení středového kola a spuru.
- NOVĚ NAVRŽENÝ HLINÍKOVÝ INTEGROVANÝ DRŽÁK MOTORU: Nově navržený držák motoru, frézovaný z hliníku 7075T6, je extrémně tuhý a drží konzolu středové osy pevně na svém místě. Držák motoru obsahuje dvě vodící kola zadního řemínku pro jeho optimální napnutí a minimální přeskakování. Použitím různého počtu šroubů k uchycení k platu, lze také dále nastavit flexi podvozku.
- NOVĚ NAVRŽENÝ HLINÍKOVÝ INTEGROVANÝ DRŽÁK SERVA: Nový držák serva, frézovaný z hliníku 7075T6, má jednoduchý tvar a nízkou hmotnost, ale drží servo pevně na svém místě. Držák je upevněn k přední části podvozku pro lepší odezvu řízení a flexi podvozku.
- NOVĚ NAVRŽENÝ DRŽÁK BATERIE: Nově navržený držák baterie umožňuje její snadnou a rychlou výměnu bez narušení flexe podvozku a podporuje baterie různé tloušťky. Navíc může být nastavena pozice baterie zleva doprava pro dovyvážení auta.
- PRO GEAR PLANETOVÝ DIFERENCIÁL: Standardem v IF14-2 je Progear diferenciál s podporou kuličkových ložisek na osách diferenciálu a pro dlouhodobě hladký a stabilní chod. Pro snadnou údržbu mohou být misky diferenciálu vyměněny bez nutnosti rozložení těla diferenciálu. Mohou být použity i volitelné hliníkové misky pro další redukci hmotnosti.
Pokud se chystáte závodit, je vhodné přizpůsobit výběr elektroniky podle kategorie.
Příklad kategorií:
- Stock 21.5T - 21.5 závitový motor a regulátor bez časování, schválená baterie a pneumatiky
- Stock 17.5T - 17.5 závitový motor a regulátor bez časování, schválená baterie a pneumatiky
- Stock 13.5T - 13.5 závitový motor a regulátor bez časování, schválená baterie a pneumatiky
- Modified - libovolný motor (např. 4.5T) a regulátor s časováním, schválené pneumatiky
*Konkrétní kategorie a jejich regulace se mohou na různých závodech lišit - často je požadován i výběr z předepsaných karoserií, či různá minimální hmotnost auta apod. Doporučujeme nastudovat přímo tam, kam hodláte vyrazit.
Měřítko | 1/10 |
Rozvor [mm] | 256 |
Šířka [mm] | 198 |
Typ podvozku | Silniční,Závodní |
Typ motoru | Střídavý,Stejnosměrný |
Li-Po [čl.] | 2 |
Pohon | 4x4 |
Parametry |
Komplet připravený k provozu (RTR): |
|
Typ RC auta: |
Silniční (on-road)
|
Měřítko: |
1:10
|
Akumulátor a nabíjení |
Akumulátor součástí balení: |
|
Nabíječ součástí balení: |
|
Typ: |
Li-Pol |
Způsob nabíjení: |
nabíječ není součástí |
Vlastnosti modelu |
Motor/motory: |
bez motoru |
Pohon RC auta: |
4WD (4x4) |