Společnost `Draisinenbau Dr. Alpers & Co KG` začala od roku 1947 vyrábět automobily pod názvem `Wendax`. Kromě modelu Aero WS 700 nabízela továrna také dodávku. Krátkodobý prodejní úspěch podnítil majitele firmy Dr. Adolfa Alperse k urychlení rozvoje podniku. V hlavě měl limuzínu po vzoru typu Hansa 1500 od firmy Borgward. Během extrémně krátké doby několika měsíců byl nový osobní vůz navržen a uveden do výroby.
Vysoké kapacitní vytížení závodu s typem Aero a obnovení stavby ručních vozů pro železnici vázalo všechny pracovníky, takže na intenzivní testování nového vozu nebyly kapacity. Prodejní cena byla uvedena přesně 5 750 DM. Cena byla kalkulována extrémně přísně, takže sotva přinesla zisk, ale způsobila senzaci na scéně!
Jak se však rychle ukázalo, kalkulace doktora Adolfa Alperse nevyšla.
Počáteční euforie z rychlého sedanu s rychlostí 102 km/h, označeného jako WS 750, který byl poprvé k dispozici v roce 1950, se rychle vypařila. Důvodem byly obrovské kvalitativní a konstrukční nedostatky. Stížnosti vedly k potřebným kapacitám na opravy. Ze sériové výroby museli být staženi dělníci, takže slibované krátké dodací lhůty nových vozů již nebylo možné dodržet. Poslední smrtelnou ránu nakonec utrpěl známý novinář Werner Oswald, když v roce 1951 zveřejnil v automobilovém časopise "Das Auto" článek "In Sachen Wendax" ("Ohledně Wendaxu").
Dr. Adolf Alpers musel v roce 1951 vyhlásit konkurz na svou divizi konstrukce vozidel.
Z továrny v hamburské ulici Wendestraße odešlo celkem pouze 55 vozů Wendax WS 750.
Parametry |
Měřítko: |
1:43 |
Časové zařazení: |
1950 |
Limitovaná edice: |
|
Značka vozidla: |
Wendax |