Značka: Trofeu | Kód produktu: WH-TRFDSN196 |
Odpovědnost za vady: 2 roky | EAN: 5601673581961 |
Nahradit tak vynikající vůz, jakým bylo Porsche 356, nebylo snadné. Přesto se Porsche muselo s tímto problémem vypořádat již na počátku 60. let. První prototypy nového modelu navrhl Alexander Porsche, zvaný "Butzi", syn Ferdinanda Antona Porscheho a synovec Ferdinanda Porscheho, tvůrce závodních vozů Auto Unions a Volkswagen. Nové Porsche se postupně definovalo. Od počátečního téměř tříprostorového projektu přešli ke skutečnému kupé, jehož přední část se částečně podobala modelu 356 a kokpit měl charakteristický segmentový profil. Na frankfurtském autosalonu bylo představeno originální kupé 2 + 2 901, inovativní, ale zároveň ukotvené v duchu značky Porsche. Jediné, co chybělo, bylo definitivní jméno. Peugeot protestoval, že trojmístné označení vozu s nulou uprostřed je určeno výhradně pro jeho silniční vozy. Porsche tedy změnilo kód z 901 na 911. To už se rodil mýtus o historii vozu. Původně navržený model 911 s jediným motorem 2000 o výkonu 130 koní prošel rychlým vývojem. Nejsportovnější verze 911S přišla v roce 1966, v roce, kdy 911 debutovala v Le Mans a zvítězila ve třídě do 2500 cm3 v kategorii GT. V září 1967 byla představena druhá řada 911, nazvaná série A. Nabídka byla rozšířena o různé výkony, ale všechny vozy zůstaly s motorem 2000: pohybovaly se v rozmezí od T (110 k) přes L (130 k) až po S 160. Přišel také model R s výkonem 210 koní, ale ten byl spíše závodním vozem. Elektronické vstřikování se objevilo v roce 1968 u modelu 911 E, jehož motor měl výkon 140 koní. V roce 1969 došlo u řady C k prvnímu zvýšení zdvihového objemu z 2,0 na 2,2 litru. Modelová řada 1969 zahrnovala modely 911 T, 911 E se vstřikováním a 911 S. Mezitím se u řady B z roku 1968 prodloužil rozvor o 57 mm a již od roku 1965 byla k dispozici konfigurace Targa, originální řešení na půli cesty mezi kupé a kabrioletem, pojmenované na počest závodu Targa Florio, v němž Porsche již dosáhlo významných vítězství. Na konci šedesátých let se množily soutěžní a experimentální verze (stačí vzpomenout na velmi speciální a vzácnou 911 ST s motorem 2,4 a poté 2,5 litru) a od roku 1971 se řada E dočkala dalšího zdvihového objemu, z 2 ,2 na 2,4 litru. V roce 1972 končí to, co je považováno za první část historie modelu 911: v říjnu byla představena Carrera RS o objemu 2700 cm3 a v roce 1973 byla nabídka zcela přepracována zavedením řady G a motorů o objemu 2,7 litru. Tento vůz 911T, se kterým se Claude Laurent zúčastnil závodu 24 hodin Le Mans v roce 1969, řídil sám Laurent a Jacques Marché. Vůz skončil na 13. místě celkově a na třetím místě ve třídě GT 2000, když ujel 287 kol. Vítězství v GT 2000 získalo jiné Porsche, 911S Gabana a Depreze.
Parametry | |
---|---|
Měřítko: | 1:43 |
Časové zařazení: | 1969 |
Limitovaná edice: | |
Značka vozidla: | Porsche |
V případě nižší hodnoty objednávky můžete využít dopravu již od 79 Kč.
Prodlužujeme možnost výměny nebo vrácení nepoškozeného zboží na 90 dní.
Nevíte si s něčím rady? Navštivte naši RC poradnu nebo nás kontaktujte. Rádi vám poradíme.
Porouchal se váš model? Nejen pro naše zákazníky zajišťujeme pozáruční servis RC modelů.
Vyberte si z jedné z nejširších nabídek RC modelů, příslušenství a náhradních dílů v ČR.
Zastavte se v naší RC prodejně v Chrudimi a prohlédněte si RC modely naživo.