Stavba legendárního modelu MTX Tatra V8

Zručnost a kreativita našich zákazníků nás nepřestává překvapovat. Tentokrát se nám ozval zapálený modelář Peter Kubička, jehož výzvou bylo postavit československý supersportovní automobil MTX Tatra V8. Zajímá vás, jak to dopadlo? Peter nám napsal, jak jeho stavba probíhala. Čtěte dál, abyste zjistili, jak se s takovým úkolem „popral“!

Musím se přiznat, že přestože jsem tento legendární automobil viděl mnohokrát, nikdy mě jeho sestavení zrovna dvakrát nelákalo. Vše se změnilo až jednou v práci, když jsem popíjel kávu se svým kolegou. Ukázal mi jednu stavbu právě tohoto auta a začal mě přesvědčovat o tom, že bych byl určitě schopný model postavit mnohem lépe.

Netrvalo to ani dva dny a už jsem měl nakreslený hrubý návrh stavby a sepsané vše, co bude třeba. Za dalších pět dní jsem dával dohromady první prototyp modelu. Musím říct, že karoserie z dílny Václava Krále pro mne byla opravdovou výzvou. Měl bych pravděpodobně zdůraznit, že model nebyl vytištěn na 3D tiskárně, ale byl sestaven z plastových PSH destiček. Jelikož je karoserie auta jak oblá, tak i hranatá, její vytvarování nebylo úplně jednoduché. Nicméně jsem se snažil, aby její tvar co nejvíce odpovídal karoserii reálného vozidla.

Mým cílem bylo zkonstruovat i plnohodnotný interiér. Stavba podvozku musela počítat s nasazením karoserie. Standardně se staví nejdříve podvozek a až potom karoserie. Nicméně to bych nebyl já, kdybych se nerozhodl to stavět naopak.

Nejdříve jsem vymodeloval již zmíněnou karoserii a až následně jsem se věnoval stavbě podvozku. Bral jsem v úvahu to, že se pod karoserii musí vejít motor, regulátor, servo, zvukový modul, arduino a další příslušenství. Zároveň jsem musel vše propočítat tak, aby karoserie na daný podvozek přesně sedla.

Dalším krokem bylo lakování. Na proces lakování jsem se připravoval asi čtyři měsíce. Chtěl jsem, aby byl lak perfektní a realistický. Snažil jsem se dosáhnout co nejlepšího výsledku a zároveň jsem se bál, aby se něco nepokazilo. A ono se pokazilo… Lak se mi bohužel na třech místech „zdrcnul“, proto mi nezbývalo nic jiného než lak postupně odstranit a začít s přípravou na lakování pěkně od začátku.

Při druhém pokusu jsem neponechal nic náhodě a rozhodl jsem se lakovat přímo v boxu, ve kterém se lakují velká auta. Vše dopadlo na výbornou, lak jsem přebrousil pod vodou a poté následovalo leštění. Výsledek již posuďte sami.

Na závěr bych dodal, že interiér auta je vytvořený dle fotodokumentace a je kompletně podsvícený, včetně samotné palubní desky. Model obsahuje pouze dva díly, které byly vytištěné na 3D tiskárně – poklice kol a zadní světla. Vše ostatní je ručně vyrobené na základě předlohy auta, resp. fotografií a dalších podkladů. Model byl sestaven v měřítku 1:10.

Autor článku: Tým RCprofi

20. června 2024

Proč nakupovat u RCprofi