
Značka: Top Flite | Kód produktu: PM-TOPA0110 |
Odpovědnost za vady: 2 roky | EAN: 0707768001101 |
North American P-51 Mustang je nejslavnější a nejspíše také nejlepším americkým stíhacím letounem II. světové války. V jediném stroji se skvěle skloubila vysoká rychlost a stoupavost, výborná obratnost se silnou výzbrojí a obrovský dolet, což umožnilo proklestit cestu svazům Létajících pevností a Liberatorů do nitra Třetí říše...
Stavebnice amerického stíhacího letadla klasické celobalsové konstrukce v rozsypu pro pohon dvoudobým motorem 10-15 ccm nebo čtyřtaktem 15-20 ccm. Vzhledem k příznivému poměru hmotnosti draku a nosné plochy je vhodný i pro přestavbu na elektrický pohon motorem třídy AXI 4130 se šestičlánkovým Li-poly akumulátorem. "Desítkový" Mustang ze série "Gold Edition" je ideálním projektem pro modeláře, který má již zkušenosti se stavbou jednodušších modelů v rozsypu (jako je např. ElectriCub, Piper 1:6 apod.) a spolehlivě zvládá létání s akrobatickými modely. Díky promyšlené "interlocking" konstrukci s díly opatřenými výstupky a zářezy, které do sebe zapadají jako díly puzzle skládačky, jde stavba velmi rychle a snadno. Samozřejmě, vzhledem k velikosti a tvarům modelu je to práce na víc než jen na pár večerů.
Trup je klasické konstrukce z balsy a lehké překližky; staví se ve dvou polovinách. Přímo na plánu nejprve sestavíte "jádro" tvořené prostorovou konstrukcí s balsovými bočnicemi a překližkovými přepážkami, která se posléze doplní tvarovými polopřepážkami a balsovým potahem. Snadno tak získáte pevný a nezkroucený základ konstrukce, ke kterému dolepíte polopřepážky a tuhý potah horní části. Díky tomu nakonec postavíte trup věrně reprodukující oblé tvary skutečného stroje bez potřeby nějakých speciálních přípravků a šablon. Motor se montuje na stavitelné plastové lože na překližkovou motorovou přepážku; kryt motoru je slepen z několika výlisků z odolného plastu. Prostor pro serva směrovky, výškovky a plynu se nachází v trupu nad křídlem.
Jednodílné křídlo se souměrným akrobatickým profilem je klasické konstrukce s balsovými žebry a tuhým potahem. Stavbu velmi usnadňují montážní výstupky na žebrech zaručující ustavení žeber a odtokové hrany do správné polohy. Křídlo se staví po jednotlivých polovinách v poloze "vzhůru nohama"; po nalepení spodního tuhého potahu se poloviny křídla spojí, ustaví se do správného vzepětí a dokončí se nalepením horního tuhého potahu. Křídlo je k trupu upevněno kolíky a polyamidovými šrouby. Křidélka jsou ovládána jedním servem umístěným v centroplánu prostřednictvím drátových táhel s úhlovými pákami. Stavební plán a návod popisují možnost doplnění funkčních šterbinových vztlakových klapek ovládaných nezávisle 2 servy.
Ocasní plochy jsou konstrukční se souměrným profilem a tuhým celobalsovým potahem. Stavějí se podobnou technikou jako křídlo; díky žebrům s montážními výstupky opět stavíte jednoduše na rovné ploše, bez potřeby přípravků a šablon.
Podvozek s řiditelnou drátovou ostruhou spřaženou se směrovkou může být buď pevný drátový (drátové nohy jsou dodávány ve stavebnici), nebo zatahovací. Můžete použít např pneumatický zatahovací podvozek Eurokit pro modely do 5 kg. Každopádně, rozhodnutí, jaký typ podvozku použijete, je třeba učinit ještě před začátkem stavby křídla. Bude-li zatahovací, je nutné jej mít k dispozici ihned na začátku, protože takřka určitě budou třeba úpravy (byť nevelké) konstrukce křídla oproti stavebnímu plánu. Pokud máte k dispozici jen nepříliš rovnou travnatou vzletovou dráhu, doporučujeme se z provozních důvodů raději spokojit s pevným podvozkem.
Model můžete potáhnout nažehlovací fólií - zde s výhodou využijete matné odstíny MonoKote, které umožní dosáhnout realistického "warbirdího" finiše. Nebo se můžete rozhodnout pro klasický postup s potahem papírem a nastříkáním barvami odolnými vůči palivu.
Pro ovládání modelu budete potřebovat nejméně čtyřkanálovou RC soupravu; pokud se rozhodnete pro funkční vztlakové klapky a zatahovací podvozek, chce to nejméně šesti- nebo sedmikanálovou RC soupravu. Serva vyhoví běžná standardní s tahem 3-4 kg.cm, divočejší akrobaté mohou volit silnější 5-6 kg.cm serva pro kormidla.
Stavebnice obsahuje: předseknuté balsové a překližkové díly, balsové nosníky a prkénka na tuhý potah, plastový kryt motoru, průhledný kryt kabiny, sadu příslušenství, drátový podvozek, 2 archy samolepících obtisků, stavební plán v měřítku 1:1 a návod
Rozpětí [mm] | 1651 |
Délka [mm] | 1438 |
Hmotnost [g] | 3180 - 3400 |
Plocha křídla [dm2] | 47.4 |
Ovládané funkce | S,V,K(2),M,P,F(2) |
Stavební náročnost | S3,S4 |
Náročnost pilotáže | P3 |
Doporučený pohon a RC vybavení:
Sport 2T | Fighter 2T | Sport 4T | Fighter 4T | |
Motor | ASP S61A | ASP S91A | ASP FS-91AR | ASP FS-120AR |
Vrtule | MA 12x6" | MA 13x6-8" | MA 13x8" | MA 15x8" |
Nádrž (ccm) | 300-350 | 400-500 | 300-350 | 400-500 |
Serva | 4-6x HS-422 nebo HS-430BH, 1xHS-81 pro ventil pneumatického podvozku | |||
RC souprava | min. 4 kanály, ale raději 6-7 kanálová počítačová |
V případě nižší hodnoty objednávky můžete využít dopravu již od 79 Kč.
Prodlužujeme možnost výměny nebo vrácení nepoškozeného zboží na 90 dní.
Nevíte si s něčím rady? Navštivte naši RC poradnu nebo nás kontaktujte. Rádi vám poradíme.
Porouchal se váš model? Nejen pro naše zákazníky zajišťujeme pozáruční servis RC modelů.
Vyberte si z jedné z nejširších nabídek RC modelů, příslušenství a náhradních dílů v ČR.
Zastavte se v naší RC prodejně v Chrudimi a prohlédněte si RC modely naživo.